För feg för att fråga

Jag vill bara fråga mr X rakt ut: Vad vill du? Vet du vad du vill? Vet du om du INTE vill något alls?

Men jag är så rädd för svaret. Jag är så rädd att han vet att han inte vill, att han inte är det minsta intresserad av något annat än att vara vänner och kollegor. Även om jag vet att han hela tiden har varit osäker. Men nu har det ju gått så lång tid. Han kanske tror att allt är överspelat, att vi lagt det bakom oss. Men jag har inte det, jag har inte kommit över det, jag har inte lagt det bakom mig. Jag vill ju säga det till honom. Men jag är så rädd för vad han ska säga och för att det ska förstöra det lilla som finns där nu.

Min magkänsla har hela tiden sagt att det inte kommer att bli något mer, att den korta tid vi hade tillsammans är det enda jag kommer att få. Men magkänslan håller på att ändra sig, hoppet håller på att ta över. Det känns som om vi inte distanserar oss från varandra på samma sätt, som att vi faktiskt har något där mellan oss. Men vad, det är frågan...

Frågan som jag är för feg för att ställa, som jag är för feg för att få ett svar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0