Meant to be?

För några år sedan jobbade jag på en arbetsplats där det fanns, bland annat, en tjej och en kille, eller ska man kanske säga en kvinna och en man? De var väl omkring 30 år båda två vid den tiden, han kanske några år äldre. Skitsamma. Båda hade partners, hon hade även barn. Men det märktes att det var något mellan dem. Jag var bara sommarvikarie då, så det gick ju då inte att veta om de bara var vänner, flörtade eller om det var något mer.

Efter ett tag och efter skvaller fattade även jag att de nog var mer än vänner. Jag pratade även med tjejen ifråga om detta och det var väl egentligen inget mer med det. Kände inte att det var min sak att lägga mig i detta.

Vad jag idag funderade på är hur man kan gå flera år och vara otrogen mot sin partner. Även om det kanske inte är fysiskt, så är det väl ändå "psykiskt", tänker jag. Det jag tänker är dels hur samvetet tillåter det, men även hur man orkar. Jag förstår inte det. Men så har jag heller inte varit i situationen.

Sedan funderar jag också på vad dålig tajming kan göra med kärleken... På något vis tänker jag att de här personerna ovan kanske egentligen skulle vara med varandra på riktigt, och inte bara i smyg. Jag vet att de träffades i flera år, kanske fortfarande..? Kanske är de menade för varandra, eller så är det hemlighållandet och spänningen som gör det? Inte vet jag. Dock är det ju något som gör att de dras till varandra och att de fortsätter träffas och vara mer än jobbarkompisar.

Nu blev det här en massa svammel hit och dit. Det är ungefär så mycket det snurrar i mitt huvud också. Grundfrågan som jag har är väl egentligen om det är så att två personer kan vara menade för varandra och hur vet man det i så fall. Man har ju alltid ett val... Man kan välja att fortsätta träffa personen och vara otrogen. Eller så kan man välja att lämna sin nuvarande partner. Eller välja att bryta. Men valet finns ju. Sedan vad konsekvenserna blir, är ju en annan sak.

Jag tror det är dags för mig att sova. Kanske avslutar mitt resonemang en annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0