Vad som väntar imorgon

Imorgon väntar fest med hos jobbarkompisen och hennes sambo. Det är många från jobbet som ska med, bland annat Mr X. Såklart. Jag är lite nervös för hur detta kommer att gå, med tanke på mitt lilla bryt förra helgen. Samtidigt känner jag mig också förväntansfull. För de senaste dagarna/veckorna har han verkat smälta lite, som att han är lite mer kontaktsökande än vanligt, pratar lite mer med mig än vanligt och hör av sig lite oftare. Inte vet jag vad det står för, men det har ju såklart (över-)analyserats till leda...

Det som är allra tråkigast med att det blev som det blev mellan oss är att vi ju faktiskt har haft bra kontakt och blivit vänner, men nu går det ju inte att vara annat än kollegor. Att prata privata saker eller att bete sig på ett "privat" sätt, eller hur man ska beskriva det, har inte gått. Stelt och märkligt och bara skitkonstigt är det. Men nu får vi ju umgås utanför jobbet, det kan aldrig vara fel. Så länge jag inte får ett bryt, vill säga. Men nej, jag vägrar! Jag ska ha jävligt kul och försöka att inte bry mig allt för mycket om honom! Risken finns för övrigt också att jag får bryt på hon som jag misstänker (= är nästan helt säker på) är intresserad av honom...

Only time will tell...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0